Botulinetoxine

Botulinetoxine wordt al meer dan 40 jaar gebruikt in de cosmetische wereld om rimpels te verminderen en de huid te verstrakken. Door het injecteren verslapt de spier, waardoor rimpels, plooien en bijvoorbeeld kraaienpootjes, fronsrimpels, voorhoofdsrimpels en de gummysmile verdwijnen. Dit resulteert in minder rimpels en een zachtere en jongere uitstraling. Daarnaast is botulinetoxine ook effectief bij overmatige transpiratie, migraine, tandenknarsen en kaakklemmen.

De behandeling is vrijwel pijnloos, het effect houdt 4-6 maanden aan.

Er wordt met een klein naaldje geïnjecteerd in de huid. De meeste mensen ervaren dit niet als pijnlijk. Een week na behandeling begint u een resultaat zien. Na 2 weken zie je het maximaal effect, de rimpels zijn dan al veel minder diep.

Na de behandeling is het belangrijk dat u de eerste 3-4 uur rechtop blijft zitten of staan en niet teveel buigt. Ook is het belangrijk om de eerste 24 uur na de botox behandeling geen alcohol te nuttigen en niet te hard over de geïnjecteerde plekken te wrijven. Tevens is het de eerste week na de behandeling afgeraden om gezichtsbehandelingen of massages te ondergaan.

• Voorhoofdsrimpels
  • Kraaienpootjes
  • Wenkbrauwlift
  • lijnen op de neus (z.g. “bunny lines”)